پشتیبانی | مشاوره دامپزشکی

بارداری

نکات نگهداری طوطی در دوران بارداری

در حین بارداری ممکنه از پرندگان خانگی نگهداری کنید. نگرانی هایی ممکنه داشته باشید که آیا طوطی می تواند برای جنین یا مادر مشکل ایجاد کند؟ یا دیگران باعث نگرانی شما بشوند. تو این مقاله خطرات احتمالی نگهداری طوطی حین بارداری و روش های کنترل خطر را بررسی می کنیم. تا خطری برای جنین و مادر وجود نداشته باشد.

بررسی سلامت طوطی در دوران بارداری انسان

خبر خوب این است که، اگرطوطی شما در سلامت کامل باشد هیچ خطری برای نگهداری طوطی حين بارداري برای مادر و جنین وجود ندارد، لذا براي اطمينان خاطر از سلامت کامل طوطي بايد به صورت كامل بررسي های لازم انجام شود.به دامپزشک مراجعه کنید. تاسلامت طوطی کاملا مورد بررسی قرار بگیرد.

آزمایش خون انسان وطوطی در دوران بارداری

 

آزمايش خون يكي از موارد ضروري محسوب مي شود. با اين بررسي نه تنها از بي خطر بودن طوطي براي مادر و جنين مطمئن ميشيم، بلكه اين موضوع به نفع خود طوطي نیز است، چرا؟ چون بدو ورود نوزاد به منزل ممكن است تا مدتي توجه كمتري به طوطي شود، همچنين بهم خوردن برنامه استراحت و خواب طوطي باعث تحمیل استرس به طوطی می شود، اين استرس می تواند باعث تبديل شدن بيماري هاي تحت باليني به بيماري باليني شود. یعنی بیماری های مخفی طوطی آشکار می شود، پس اطمينان از سلامت طوطي به نفع طوطی هم است.

آزمایشات تخصصی

بررسي عدم وجود كلاميديا ضروري است. کلامیدیا سبب بروز تب طوطی در طوطی سانان می گردد. ممکن است این عامل به صورت پنهان در طوطی شما وجود داشته باشد. ولی ظاهرا سالم باشد. عدم وجود آلودگی كلاميديایی اهميت بالایی دارد، چرا که ممکن است کلامیدیا از طوطی به مادر منتقل شود و سبب عفونت کیسه و مایعات آمنیوتیک. زایمان زودرس، سقط جنین و … شود. تب طوطی برای نوزاد هم خطرناک است و میتواند سبب بروز مشکلات تنفسی شود.

  درمان سرماخوردگی در گربه ها و تشخیص علائم و پیشگیری

 

پیشنهاد ما به شما:

خرید کوله حمل

آزمایش مدفوع

در كنار آزمايشات معمول مدفوع در طوطی ها. بررسي تخصصي انگل هاي گوارشي به منظور بررسي تخم انگل و انگل هاي تك ياخته بسيار اهمیت دارد. آزمايشات معمول مدفوع براي بررسي انگل ها اغلب ناكارآمد است، البته بهترين راهكار براي جلوگيري از خطر انگل ها جلوگیری از  تماس با مدفوع طوطی ها است. در حين بارداري از تماس با مدفوع طوطی خودداري كنيد.  بهتر است نظافت قفس طوطی به فرد ديگري محول شود. به طور کلی به همه افراد توصيه مي شود حين نظافت قفس دستكش بپوشند و پس از تماس با پرنده دست هاي خود را با آب و صابون بشويید.

تصفیه هوا در دوران بارداری

همه طوطی ها گرد پر و غبار دارند. ولی كوكاتو ها (كوكاتيل ها وكاكادوها) به گرد و غبار و گرده پر زياد معروف هستند، براي به حداقل رساندن استنشاق گرد و غبار و گرده پر حتما  از دستگاه تصفيه هوا يا تهویه هاي قوي استفاده كنيد. استفاده از دستگاه هاي تصفیه هوای داراي فيلتر هپا بسيار موثر است. البته در گونه هايي كه مطرح شد به دليل گرد و غبار زياد فيلتر مرتبا بايد تعويض گردد.

هر انساني(باردار يا غير باردار) كه با كوكاتو ها زندگي مي كند، در معرض خطر گرده پر است. لذا استفاده از تهويه مناسب اهميت بالايي دارد.

همچنين پرنده ها ممكن است مبتلا به عفونت هاي باكتريايي گوارشي باشند. هرچند احتمال انتقال عفونت آنها به انسان بسيار بسيار كم است.

 

آلودگی سالمونلا

میتواند از طریق مدفوع طوطی به مادر منتقل شود. آلودگی های گوارشی سالمونلا می تواند سبب بروز اسهال، تهوع و و… در مادر شود، لذا بررسی آزمایشگاهی کامل مدفوع طوطی ضروری است.

  آلرژی های پوستی در پرندگان

کمپیلوباکتر

یکی از موارد دیگری است که در دستگاه گوارش طوطی ممکن است یافت شود. و از طریق مدفوع آلوده طوطی می تواند به مادر منتقل گردد، و سبب زایمان زودرس، عفونت رحم و بیماری های ریوی نوزاد شود. لذا  بررسی مدفوع برای عدم وجود این باکتری بسیار مهم است.

 

پیشنهاد ما به شما:

خرید غذای مرغ مینا

نگراني هاي مربوط به طوطي و نوزاد

ورود نوزاد و وسايل مربوط به نوزاد به خانه، يعني ورود موارد جديد و جذاب براي طوطي به خانه، انواع داروها، كرم ها، پودر ها و ساير موارد مربوط به بچه مي تواند براي طوطي خطرساز باشد. لذا وسايل نوزاد می بایست دور از دسترس طوطي قرار بگيرد. چون می تواند سبب بروز مشکلات در طوطی شما گردد.

شیر، خوراكي ها و غذاهاي كودك اغلب حاوي لاكتوز هستند. طوطي ها توانايي هضم لاكتوز را ندارند، و اگر لاکتوز مصرف كنند اغلب دچار اسهال مي شوند، لذا نبايد به طوطي اجازه خوردن اينگونه موارد داده شود.

طوطيسانان سيستم تنفسي بسيار حساسي دارند، لذا حين استفاده از پودر بچه يا ساير مواردي كه در هوا پخش مي شوند طوطي را دور كنيد.

 

پیشنهاد ما به شما:

خرید دان مخلوط طوطی سانان

بهداشت نوزاد

هيچ گاه به طوطي اجازه دسترسي به پوشك هاي كثيف را ندهيد. اغلب مدفوع انسان براي انسان مشكل جدي ايجاد نمي كند ولي براي طوطي ها بسيار خطرناك است، می تواند سبب بروز مشکلات گوارشی شدید در طوطی ها گردد.

هنگامي كه نوزاد وارد خانه مي شود، رفتار طوطي رو به صورت جدي و دقيق زير نظر بگيريد، چون طوطي ها نسبت به چيزهاي جديد كنجكاو هستند، هيچ گاه طوطي و نوزاد را با هم تنها نگذاريد. هرچند بروز رفتار تهاجمي طوطي نسبت به نوزاد نادر است، ممكن است مدتي طول بكشد تا طوطي نوزاد را جز خانواده خود بپذيرد.

  علت ریزش مو در گربه ها و درمان آن

مشکلات رفتاری پرنده ها مثل رفتار تهاجمی، گاز گرفتن یا مشکلات دیگر ، قبل از تولد نوزاد یا حتی قبل از بارداری باید حل شود، حتما به طوطی آموزش دهید داخل قفس بماند. زیرا ممکن است بعد از تولد نوزاد زمان کمتری برای نظارت بر طوطی حین آزادی در منزل داشته باشید.

مراقبت های پس از دوران بارداری وتولد نوزاد

از آنجا که بعد از تولد نوزاد ممکن است توجه کمتری به طوطی داشه باشید. حتما از غذاهای تجاری مناسب استفاده کنید تا حین بارداری پرنده دچار کمبود های غذایی نگردد. انواع مختلف غذاهای طوطی سانان از بهترین برندها در پت شاپ دکتر وودی موجود است، که می توانید برای انتخاب آنها از مشاوره اختصاصی پت شاپ آنلاین دکتروودی استفاده کنید.  همچنین به منظور سرگرم نگه داشتن طوطی حتما او را با اسباب بازی های متنوع آشنا کنید و چندین اسباب بازی برای او تهیه کنید تا در طول روز سرگرم باشد. اسباب بازی های جویدنی طوطی بهترین گزینه هستند. می توانید اسباب بازی های استاندارد برند دکتر وودی را از پت شاپ آنلاین دکتر وودی تهیه کنید، این اسباب بازی ها از بهترین متریال ممکن تهیه شده و در تهیه آنها از چوب های مجاز و رنگ خوراکی استفاده شده که هیچ خطری برای طوطی ها ندارند..

تا اینجا 5 نفر امتیاز داده
اگه خوشت اومد به اشتراک بزار!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب