پشتیبانی | مشاوره دامپزشکی

اسم برای طوطی | نام های مناسب پرندگان

اسم برای طوطی | نام های مناسب پرندگان

نام های مناسب پرندگان

نام های مختلفی برای پرندگان وجود دارد، اما اینکه چه اسمی برای پرنده خود انتخاب کنید به عوامل مختلفی مثل ویژگی های شخصی، فعالیت های معمول، شخصیت ، ظاهر، رنگ و … دارد. نام پرنده ای که انتخاب می کنید، حتی می تواند برخی ویژگی های شخیصی پرنده را تقویت کند.  اگر شما می خواهید برای یک طوطی اسم انتخاب کنید، می توانید نام هایی انتخاب کنید که تلفظ ساده داشته باشند، اینگونه طوطی به راحتی می تواند تلفظ اسم خود را یاد بگیرد. ما در پت شاپ آنلاین دکتروودی این مقاله لیست کاملی از نام های پیشنهادی برای پرنده شما گردآوری کردیم تا بتوانید هرچه راحت تر نامی برآزنده برای پرنده یا جفت پرندگان خود انتخاب کنید.

آنجل/فرشتهکوکو/ کو کوگردوقندکتیلهنازلی
بیبیدیزیپستهقندفردیشازده
نموکیویجوجوترنچلاولییاسی
یارامنگو/انبهلی لیموچوللیمودنی
جانانمکسنیلیممولتونیهلو
آواپپر/ فلفلنلینعناشینرمومو/ مو مو
آساسانیطلانازیفیدلنمکی
مانیتوییتیهپییوناچیلیتوتو
بابسوییتیناتیمیکیبیلیسنجد
نخودیمموللاکیموموراکیمموش
ساناکیوتیفردکنجدچیکوپر طلا/ پا طلا/ بال طلا
الماسکندیکاکلینی نیدریانفس
رزینباتمیتوهانیشادیسالار
الکسآبنباتحنانیکیمیشاململ
بی بیشکلاتیویوکیتیمرمرآرا
بودیعسللپ گلیتافیدافیپو پو
وودیفندقگلیساشاالاتی تی
چارلیشوکولقندیتیکونانامیگ میگ
برفیگوفیزبلچریموموجیزورو
گولههانییامیجریریکودافی
دونههانیبلسی سیجینری راهولا
زوزوآریلکتیجودیدینودون دون
گوگوجیدلفیریولکسیپیتابابی
چی چیپرپریبلولوییپینیبوبو
چین چینپریبوجی /یوجیلوسیلینداجسی
چیکیدارچینوانیلما مانقرهپیتر
فیکایخمکبامبیمیابیوتیتدی
یوتالولوبامبوناتبلوبریجولز
 آهوناناکپلاولیوریومیتی تو
جی جیمارکوجینجریاماجی تو
  چاقی طوطیسانان
تازه طوطی گرفتی؟ پیشنهاد ما به شما:

 

نکات انتخاب نام برای پرندگان

قبل از انتخاب نام برای پرنده خود می بایست ویژگی های ظاهری و شخصیتی پرندتان  را در نظر بگیرید، مثلا اگر شما یک عروس هلندی نگهداری می کنید بخاطر لپ های نارنجی لپ گلی نام مناسبی است و بخاطر کاکلش می توانید نام کاکلی را برای او در نظر بگیرید. اگر سرپرستی پرندتان را به تازگی قبول کرده اید، در انتخاب نام عجله نکنید،

می توانید صبر کنید تا او را بهتر بشناسید سپس نامی مناسب برای او انتخاب کنید. اسم هایی که تلفظ راحتی دارند انتخاب کنید، یادگیری اسامی سخت برای پرنده ها دشوار خواهد بود. از انتخاب اسامی نازیبا مثل خنگول و … خودداری کنید، ممکن است در ابتدا برای شما جذاب باشد، ولی بعدا هنگامی که می خواهید به دامپزشک یا دوستانتان نام پرندتان را بگویید احساس بدی خواهید کرد. اگر جنسیت پرندتان را نمی دانید بهتر است از اسامی مشترک بین نر و ماده استفاده کنید، ممکن است شما سال ها به پرنده تان سالارخان بگویید، ولی ناگهان سالار خان تخم بگذارد و شما را دچار تناقض کند.

انتخاب اسم پرندگان بر اساس رنگ

شما می توانید بر اساس رنگ ظاهری پرهای پرنده نامی متناسب برای او در نظر بگیرید. در این بخش فهرستی از نام های معمول بر اساس رنگ ظاهری پرنده ها برای شما تهیه کرده ایم :

می توانید به تناسب رنگ پرهای پرنده اسم انتخاب کنید، مثلا

  • پرندگان آبی :آسمان ، دریا، فیروزه، بلو، بلو بری
  • پرندگان سبز: پسته، سبزک، گرین، زیتون
  • پرندگان زرد: لیمو، طلا، زردک، کهربا
  • پرندگان قرمز: گلی، انار، روبی، یاقوت، جگر، لاله، آلبالو، شاتوت
  • پرندگان نارنجی: نارنج، ترنج، پرتقال
  • پرندگان مشکی: بلک، بلکی، مشکی، نقطه، ذغال
  علت ها، درمان و پیش گیری تخم ماندگی در پرندگان

اگر از جنسیت پرنده خود مطمئن هستید می توانید نام های دخترانه یا پسرانه برای او در نظر بگیرید، تعیین جنسیت در برخی گونه ها کمی دشوار است و بهتر است از آزمایشات تعیین جنسیت استفاده کرد.

اسامی دخترانه برای پرندگان

گندممانا
دریااسامی پسرانه برای پرندگان
آلاسالار
آجلسالار خان
بلابنی
خانومیتامی
گلیتوانا
ملودیتد
مایاتدی
مانلیسندی

 

اسام های مناسب جفت های پرندگان

نمک/فلفلنیکو/نیکی
دانا/توانادنی/دنیس
فندق/پستهطلا/بلا
مرمر/موموهپی/ مپی
نعنا/ناناچیکو/میکو
تی تی/ توتوسی سی/لی لی
شیلا/شازدهآلفا/آنیل
میکی/مینیهانیل/وانیل
میشا/میشو

 

 

چگونه به طوطی ام اسم خودش را یاد بدهم ؟

اگر به تازگی پرنده ای را به سرپرستی گرفته اید، در ابتدا پرنده درگیره کنار آمدن با محیط و شرایط جدید است، ممکن است پرنده علاقه ای به یادگیری نداشته باشد.  بهتر است یک یا دو هفته پرنده را راحت بگذاریم، سپس برای آموزش اقدام کنیم.ابتدایی ترین موضوعی که می بایست به پرنده ها آموزش داده شود، تمرین هایی برای اجتماعی شدن آنها است، ممکن است برخی پرنده ها بیشتر و برخی کمتر اجتماعی باشند، ولی کم کم با صبر و حوصله از انسان ها ترسی نخواهند داشت و رام خواهند شد، یکی از آموزش های مهم به پرنده ها، شناختن اسمشان و در مورد پرندگان سخنگو تلفظ آن می باشد، یاد دادن نام پرنده نه تنها برای سرپرستان جذاب است، بلکه سبب اخت گرفتن پرنده با شما خواهد شد.

محل آرام و بدون مزاحمی را انتخاب کنید، مطمئن شوید موضوعی پرنده شما را اذیت نمی کند و یا عاملی باعث ترس یا استرس پرنده نمی گردد. تلوزیون و رادیو را خاموش و هر عامل مختل کننده تمرکز را حذف کنید،از یک خوراکی خوشمزه به عنوان جایزه یا تشویق کمک بگیرید، می توانید از قطعات کوچک میوه، تخمه آفتابگردان، شاهدانه ، انواع آجیل و … استفاده کنید. به آرامی و شمرده نام پرنده را به او بگویید سپس بلافاصله به او جایزه دهید. این تمرین را تا 15 دقیقه تکرار کنید. پس از گذشت مدتی سریعا نسبت به شنیدن اسمش واکنش نشان خواهد داد و معمولا مرغ مینا و طوطی ها پس از گذشت مدت کمی نامشان را تکرار خواهند کرد. بهترین راه برای اینکه به طوطی یاد دهیم نامش را تکرار کند، تمرین های 15 دقیقه ای مطابق روش گفته شده است که سه تا چهار بار در روز تکرار شود. حتما بین تمرین ها به پرنده زمانی برای استراحت بدهید تا پرنده خسته نشود.معمولا تلفظ نام های کوتاه و روان آسان تر خواهد بود، هرچه جلسات یادگیری کوتاه تر و سرگرم کننده تر باشد، پرنده با سرعت بیشتری آموزش ها را فرا خواهد گرفت.

  آلرژی های پوستی در پرندگان

 

تا اینجا 24 نفر امتیاز داده
اگه خوشت اومد به اشتراک بزار!

1 دیدگاه دربارهٔ «اسم برای طوطی | نام های مناسب پرندگان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب