پشتیبانی | مشاوره دامپزشکی

میوه های مناسب برای خوكچه هندی

میوه های مناسب برای خوكچه هندی

چه میوه های برای خوکچه هندی مناسب است؟ چه مقدار از رژیم غذایی خوکچه را با میوه تنظیم کنیم با ما در پت شاپ آنلاین دکتروودی همراه باشید تا به این پرسش ها پاسخ دهیم.

خوكچه های هندی جونده های علف خوار هستند. این در واقع به معنی این هست كه خوكچه های هندی می توانند از گیاهان تغذیه كنند. خوكچه های هندی در طبیعت، از علوفه تازه و سایر مواد گیاهی كه در محیط طبیعی زندگی خودشون پیدا می كنند، تغذیه می كنند. ولی وقتی خوكچه های هندی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند. می بایست در درجه اول از علوفه خشك تغذیه كنند.
خوكچه های هندی می توانند بسیاری از میوه ها را بخورند. ولی رژیم غذایی روزانه خوكچه های هندی نباید بیشتر از دو درصد میوه تشكیل شده باشد.

چه غذایی به خوکچه هندی بدهیم؟

علوفه خشبی، سبزیجات برگی تازه و پلت یا غذای فرموله شده خوكچه های هندی كه با ویتامین سی غنی شده هستند. بخش اصلی رژیم غذایی خوكچه های هندی را تشكیل می دهد و از میوه ها می توان به عنوان یك تشویقی سالم استفاده كرد. اگر به خوكچه های هندی بیش از حد میوه بدهید. می تواند سبب بروز مشكلات گوارشی مثل ایلئوس شود. ایلئوس خوكچه های هندی یكی از مشكلات جدی و تهدید كننده زندگی می باشد.

چه میوه هایی برای خوکچه هندی مناسب است؟

اگر می خواهید به خوكچه هندی خود تشویقی سالمی از میوه ها بدهید. با مقادیر كوچك شروع كنید. با گذشت زمان به تدریج و به آرامی كم كم حجم میوه دریافتی خوكچه را افزایش دهید و همزمان مدفوع خوكچه هندی را بررسی كنید. تا پاسخ دستگاه گوارش به تغییر در رژیم غذایی خوكچه های هندی را ببینید. اگر خوكچه هندی پس از خوردن میوه كم اشتها، كم تحرك و بی حال شد یا مدفوع خوكچه هندی آبكی و شل شد یا هر تغییری در رفتار خوكچه هندی مشاهده كردید. از دادن میوه به خوكچه هندی خودداری كرده و با دامپزشك تماس بگیرید.

  مدت زمان مناسب پیاده روی سگ ها چقدر است؟

فهرستی از میوه های مجاز برای خوكچه های هندی، برای شما تهیه كرده ایم:

سیب

برش كوچكی از سیب می تواند تشویقی سالم مناسبی برای خوكچه شما باشد. برخی از دامپزشكان بر این باور هستند كه بهتر است پوست سیب قبل از دادن به خوكچه هندی جدا شود تا از بروز مشكلات گوارشی جلوگیری شود. ولی برخی دیگر معتقد هستند كه پوست سیب حاوی مواد مغذی مفیدی از جمله فیبر بالا برای خوكچه های هندی است. بهتر است در ابتدا به خوكچه های هندی سیب پوست كنده بدهید. بعد از مدتی می توانید از سیب با پوست استفاده كنید. البته باید به وضعیت مدفوع خوكچه توجه كنید، اگر پوست سیب باعث بروز مشكلات گوارشی در خوكچه های هندی شد. آن را جدا كنید.

موز

یك تكه موز رسیده شیرین نرم خوشمزه ترین تشویقی برای خوكچه های هندی است. البته پوست موز حتما می بایست جدا شود.

توت فرنگی

انواع توت (بری)

میوه های این دسته از جمله توت فرنگی، توت سیاه، بلوبری، شاه توت، ذغال اخته، انگور فرنگی، تمشك، توت سفید یكی از بهترین تشویقی های طبیعی برای خوكچه های هندی هستند. این دسته سرشار از آنتی اكسیدان هستند و برای سلامتی خوكچه های هندی بسیار مفید هستند.

طالبی، هندوانه و ملون

انواع طالبی. ملون و هندوانه میوه های تابستانی خوشمزه ای هستند كه خوكچه ها می توانند مصرف كنند، البته چون حاوی قند و آب زیاد هستند.در مصرف این موارد افراط نكنید.

مركبات

از آنجا كه مركبات حاوی ویتامین سی هستند. یكی از میوه های بسیار مناسب برای خوكچه های هندی هستند. گریپ فروت، پرتقال و نارنگی پوست كنده برای خوكچه های هندی مجاز است.

  درمان سرماخوردگی در گربه ها و تشخیص علائم و پیشگیری

انواع انگور

خوكچه ها می توانند از همه نوع انگوری استفاده كنند. انگور سبز و سیاه ، انگور بی دانه و …. برای خوكچه ها مجاز هستند. البته یك یا دو حبه انگور برای خوكچه ها كافی است و خوكچه های هندی از خوردن انگور بسیار خوشحال خواهند شد.

كیوی

كیوی میوه نرم و آبدار و البته معروف به بمب ویتامین سی است. حتما از كیوی در رژیم غذایی خوكچه هندی خود استفاده كنید.

انبه

انبه میوه نرم، شیرین، آبدار و سرشار از انرژی برای خوكچه های هندی است. توجه داشته باشید كه پوست انبه را قبل از سرو برای خوكچه های هندی جدا كنید.

آناناس

آناناس سرشار از ویتامین و ترمیم كننده است. می توان از آناناس به خوكچه های هندی به عنوان تشویقی داد. البته دقت كنید قسمت سفت مركزی آناناس و پوست سخت آن را قبل از دادن به خوكچه های هندی جدا كنید.

هلو

پوست پرزدار و بخش گوشتی آبدار هلو برای خوكچه های هندی مجاز هستند. ولی اغلب خوكچه های هندی قسمت نرم. آبدار گوشتی را ترجیح می دهند. می توانید تا دو تكه هلو اندازه حبه قند به خوكچه ها بدهید.
گوجه فرنگی

گوجه فرنگی جز سبزیجات است و میوه محسوب نمی شود. ولی خوكچه های هندی عاشق گوجه فرنگی هستند. اگر خوكچه هندی به علوفه علاقه نشان نمیدهد.می توانید علوفه خشك را با كمی آب گوجه فرنگی مزه دار كنید تا خوكچه هندی علوفه بخورد.

زردآلو

زردآلو یكی از میوه های بسیار مغذی برای خوكچه های هندی است. البته كه مصرف زردآلو برای خوكچه های به دلیل قند بالا می بایست محدود باشد. هسته زرد آلو را قبل از دادن به خوكچه ها جدا كنید.

  کت نیپ گربه چیست؟ مزایا و معایب کت نیپ گربه

گلابی

 

قطعا خوكچه های هندی عاشق گلابی ترد و آبدار و شیرین خواهند شد. گلابی حاوی ریز مغذی های لازم از جمله ویتامین سی و فیبر برای خوكچه های هندی خواهد بود.

 

انواع آلو

از آنجایی كه آلو حاوی ویتامین سی. فیبر. آنتی اكسیدان. انواع ویتامین و مواد معدنی است، برای خوكچه های هندی بسیار مفید است. البته هسته آلو را قبل از اینكه به خوكچه هندی بدهید. جدا كنید.

گیلاس

گیلاس بدون هسته میوه بسیار مفید و خوشمزه برای خوكچه های هندی است. می توان از گیلاس به عنوان میان وعده خوكچه های هندی به میزان محدود استفاده كرد. گیلاس حاوی فیبر، آنتی اكسیدان، پتاسیم، ویتامین سی و… است كه برای خوكچه های هندی بسیار مفید است.

پاپایا

پاپایا میوه شیرین استوایی و البته بسیار مغذی است كه برای خوكچه های هندی بسیار مفید است، پاپایا حاوی پتاسیم، ویتامین آ، ویتامین سی و فیبر است، البته ممكن است دسترسی به پاپایا در كشور ما دشوار باشه.

خیار

خوكچه های هندی می توانند از همه قسمت های خیار (پوست، دانه های داخلی و قسمت میانی) به عنوان میان وعده استفاده كنند، خیار حاوی ویتامین سی و فیبر هستش ولی چون دارای مقادیری فسفر و كلسیم است، در خیار دادن به خوكچه های هندی احتیاط كنید.

امیدواریم با مقالات دكتروودی بتوانید، بهترین سرپرست برای خوكچه خود باشید.

 

تا اینجا 1 نفر امتیاز داده
اگه خوشت اومد به اشتراک بزار!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب