پشتیبانی | مشاوره دامپزشکی

علائم آلرژی در سگ ها علت و درمان

علائم آلرژی در سگ ها علت و درمان

در این مقاله از پت شاپ آنلاین دکتروودی به علایم آلرژی در سگ ها و راهکارهای درمان آن خواهیم پرداخت تا انتها با ما همراه باشید. برخی سگ ها به یك یا چند عامل آلرژی دارند. ولی گاهی اوقات سگ ها به گرد و غبار منزل آلرژی دارند. در این حالت اینكه عامل آلرژن را به صورت كامل حذف كنیم تقریبا غیر ممكن است، چرا كه موهای سگ به صورت ذاتی آلرژن های محیطی را به خود جذب می كند.

درمان آلرژی در سگ ها

مراجعه به دامپزشك هنگام بروز خارش در سگ ها بسیار مهم است. چرا كه سگ های مبتلا به آلرژی، آتوپی و خارش معمولا مستعد ابتلا به عفونت های پوستی بسیار ناراحت كننده هستند كه نیاز به درمان دارد، در چنین شرایطی برای كمك به درمان و مشخص كردن آن معمولا آزمایشات سلول شناسی لازم است.

در این حالت برنامه درمانی ضد خارش تسكین دهنده همراه با درمان عفونت برای سگ انتخاب می شود. تا عفونت و خارش درمان شود، كه معمولا همراه با ایمونوتراپی هستند.

كاهش حساسیت یا ایمونوتراپی برای برخی سگ ها موثر است. ایمونوتراپی پیشرفت تدریجی دارد. در این درمان تدریجا سگ در معرض ماده آلرژن قرار می گیرد.

در ایمونوتراپی، پس از تست پوستی و مشخص شدن آلرژنی كه سگ به آن حساسیت دارد. سگ به مدت یك دقیقه در معرض آلرژن ها قرار می گیرد، تا مقاومت نسبی ایجاد شده و حساسیت كم گردد.

پیشرفت ایمونوتراپی معمولا كند است. معمولا این درمان تا یك سال طول می كشد. ادامه تزریقات تا پایان طول عمر لازم است.

  بینایی سگ ها ، آیا سگ ها کوررنگی دارند

استفاده از كورتیكو استروئید ها و آنتی هیستامین ها درمان های دیگری هستند كه حتی وقتی دوری كامل از آلرژن ممكن نیست. می توان برای كاهش خارش استفاده كرد.

مدیریت آتوپی در سگ ها

شما در خانه می توانید با كاهش مواجهه سگ با عامل آلرژن های محیطی عوارض آلرژی را كاهش دهید. ولی عدم مواجهه صد در صدی ممكن نیست و شروع درمان دامپزشكی بسیار مهم است.

كاهش مواجهه با آلرژن های محیطی و نظافت كمك كننده خواهد بود،

راهكارهای موثر برای آلرژی در سگ ها

  1. مواردی كه آلرژن هستند یا آلرژن ها را جذب می كنند می بایست كم یا حذف شود.
  2. از كف پوش و فرش هایی كه كمتر گرد و خاك جذب می كنند و راحت تمیز می شوند استفاده كنید.
  3. از فیلتر های جاروبرقی استفاده كنید، تا آلرژن ها از محیط جمع گردد، استفاده از جاروی دستی باعث پخش شدن آلرژن ها می گردد. پس بهتر است از آن استفاده نكنید.
  4. فیلترهای هپا
  5. برخی جاروبرقی ها و دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلترهای هپا هستند.

رژیم غذای مناسب برای آلرژی در سگ ها

برخی از مواد غذایی مثل انواعی از اسیدهای چرب سبب حفظ سلامت پوست و موی سگ ها می گردد. برخی غذاهای تجاری حاوی این مواد هستند، برخی دیگر از غذاهای تجاری میزان آلرژن كمتری نسبت به سایر غذاها دارند، برای حفظ سلامت پوست و موی سگتان می توانید از غذای سگ درماكامفورت رویال كنین. غذای سگ هایپو آلرژن رویال كنین را از پت شاپ دكتروودی تهیه كنید.

استفاده از روغن ماهی و انواع تشویقی های سگ حاوی امگا ٣ و ٦ توصیه می شود.

  آب مروارید در سگ ها | علت ، پیشگیری و در مان

مصرف لبنیات به دلیل وجود اسیدهای چرب ممكن است موثر باشد.

شست و شوی منظم

شستن پوست با آب سبب كاهش آلرژن ها می گردد. شامپو های حاوی جو دوسر نیز تسكین دهنده پوست هستند. ولی تاثیری در بهبود عفونت های پوستی ندارند.

محافظت بیرون از خانه

اگر سگ شما دچار آلرژی های پوستی است، هنگام بیرون رفتن از كفش های مناسب استفاده كنید. چرا كه گیاهان، خاك و سایر مواد موجود در بیرون ممكن است حساسیت زا باشند.

 

كاهش آلرژن های محیط به كاهش علائم خارش و حساسیت در سگ ها كمك می كند. اگر چه حذف كامل آلرژن های محیطی سگ ها ممكن نیست ولی كاهش آلرژن ها به كاهش علامت های خارش و التهاب كمك می كند، البته كه درمان دامپزشكی در كنار سایر اقدامات ضروری است.

مهمترین اقدام شما، كنترل و مدیریت كنه ها است، معمولا اگر كنه ها حذف شوند. سگ ها می توانند با وجود گرد و غبار كنار بیایند، استفاده از قلاده های ضد كك و كنه، اسپری ضد كك و كنه و سایر اقدامات می تواند كمك كننده باشد.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد و بتوانید زندگی راحت و شادی برای دوست كوچولوی پشمالویتان فراهم كنید.

 

تا اینجا 2 نفر امتیاز داده
اگه خوشت اومد به اشتراک بزار!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب