پشتیبانی | مشاوره دامپزشکی

آموزش حرف زدن به پرنده | ترفندهای ساده و کاربردی

آموزش حرف زدن به پرنده | ترفندهای ساده و کاربردی

آموزش حرف زدن به پرنده

ما در این مقاله از پت شاپ آنلاین دکتروودی، روش های حرف زدن و سخنگو کردن  پرنده و یاد دادن کلمات به طوطی را برای شما گردآوری کرده ایم. برخی گونه های پرنده مثل مرغ مینا و انواع مختلف طوطی توانایی شگفت انگیزی در صدا سازی و تقلید صدا دارند. اگر شما سرپرست طوطی یا مرغ مینا هستید. احتمالا مشتاق یاد دان کلمات به پرنده خود هستید.  روش  دقیق و مرحله به مرحله سخنگویی پرنده در اختیار شماست تا با انجام آن پرنده سخنگو داشته باشید:

پرنده تان را بشناسید.

اولین مرحله سخنگو کردن پرنده ها، ایجاد صمیمیت میان شما و دوست پردارتان است0 اینکه پرنده فکر کند جزیی از خانواده شما است شروع تقلید پرنده از شماست یادگیری کلمات جزیی از این موضوع است.

تقریبا تمام طوطی سانان ، مرغ مینا و برخی دیگر پرنده ها قادر به یادگیری کلمات هستند. ولی ممکن است پرنده شما نخواهد کلمه ای یاد بگیرد. ابتدا می بایست راجع به سخن گویی پرنده تان تحقیق کنید که گونه ای که نگهداری می کنید توانایی سخنگویی دارد؟ برخی پرنده ها استعداد حرف زدن و سخنگویی ببیشتری نسبت به سایرین دارند.

با طوطی وقت بگذرانید و هیچ گاه پرنده را وادار به آمدن روی دستتان نکنید. برای دلچسب تر شدن زمان سپری شده با پرنده، از اسنک ها، خوراکی ها، میوه ها و یا تشویقی های خوشمزه به طوطی بدهید. تا پرنده شما را بشناسد و صمیمی شوید.

صمیمی شدن

قفس پرنده را در نقطه پر رفت و آمد خانه قرار دهید. طوطی ها اجتماعی هستند و از در تماس بودن با انسان ها لذت می برند. وقتی پرنده در مجاورت شما قرار بگیرد، شروع به تقلید از شما می کند. با این روش پرنده به کار گیری کلمات در موقعیت مناسب را می آموزند. البته دقت داشته باشید آشپزخانه به دلیل وجود پخت و پز و بخارات سمی محل مناسبی برای نگهداری پرنده ها نیست. کارهای روزه خود را در کنار پرنده انجام دهید تا به شما عادت کند.

  رژیم غذایی سالم برای خرگوش ها | تغذیه مناسب

لغات را به دقت انتخاب کنید.

یکی از نکات مهم برای سخنگو کردن و حرف زدن پرنده ها، انتخاب درست کلمات برای یادگیری است. بهترین راه تشویق پرنده یه یادگیری کلمات، شروع با کلمات کوتاه و آسان برای یادگیری است. تا طوطی بتواند کلمات را به سادگی یاد بگیرد. کلماتی مثل: بدو، بیا، سلام، بای بای، بابا، صدای بوسه و … یکی از آموزش های بسیار جذاب یاد دادن اسم طوطی، به خودش است. طوطی ها اشتیاق بیشتری به یادگیری کلمات ساده دارند. وقتی سرحال و با انرژی مثبت هستید به طوطی ها کلمه یاد بدهید. چرا که طوطی ها قادر به درک احساسات شما هستند. توجه کافی داشته باشید که پرنده نسبت به کدام کلمات تمایل بیشتری به یادگیری دارد؟ کلمه ای که برای پرنده جذاب باشد. احتمالا زودتر یاد گرفته می شود.

کلمه یا عبارت انتخاب شده را به دفعات تکرار کنید.

وقتی کلمه مناسب یاد دادن به پرنده را انتخاب کردید. تا جایی که می توانید به دفعات آن کلمه را با تن صدای و یک لحن ثابت در طول روز تکرار کنید. تن صدا می بایست رسا و واضح و البته ثابت باشد، هرگز سعی نکنید یک کلمه ثابت را با لحن و آوای مختلف تکرار کنید. چون باعث گیج شدن پرنده خواهد شد. بهتر است قبل خواب شبانه هم این آموزش تکرار شود. چرا که مغز پرنده هنگام خواب آن را تکرار کرده و یادگیری سریع تر خواهد بود. طوطی ها با تکرار تقلید کلمات را یاد می گیرند. با تکرار کلمات طوطی به یادگیری کلمات تشویق می شود.

  علائم آلرژی در سگ ها علت و درمان

بهترین روش یاد دادن کلمات به پرنده ها، روش رخ به رخ یا مستقیم است. یعنی خودتان مستقیمان کلمات را برای پرنده تکرار کرده تا یاد بگیرد. ولی برخی از سرپرستان استفاده از صداهای ضبط شده را ترجیح می دهند، البته که نباید صداهای ضبط شده را جایگزین روش مستقیم کرد. راهکار دیگری برای ساده تر شدن آموزش، به خصوص طوطی های کوچک مثل عروس هلندی، پخش صدای سخنگویی دیگر پرندگان است، با این روش آموزش بسیار سریع تر خواهد بود.

در آموزش حرف زدن به پرنده صبور باشید و نا امید نشوید.

سریع ترین راه حرف زدن و سخنگو کردن پرنده ها، آموزش منظم و روتین هر روزه است. اگر هر روز به طور منظم با پرنده لغات را تکرار کنید، مطمئن باشید که طوطی شما سخنگو خواهد شد. برخی پرندگان به سرعت و ظرف چند روز اولین کلمه خود را می آموزند، ولی برای برخی دیگر ممکن است اندکی زمان بر باشد.

گاهی اوقات عاملی باعث می شود پرنده تمایلی به حرف زدن و سخنگویی نداشته باشد. این موضوع جدا از گونه پرنده (برخی گونه های پرنده قادر به تقلید کلمات نیستند)، بیشتر به رابطه شما با پرنده بر می گردد. اگر علی رغم اینکه گونه مناسبی برای سخنگویی انتخاب کرده اید. رابطه خوبی با پرنده دارید و تمرین کافی برای سخنگویی با پرنده می کنید، پرنده شروع به حرف زدن نکرد، کلمه ساده تری برای آموزش انتخاب کنید، کلمات تک بخشی معمولا ساده تر هستند. اگر این روش هم کارساز نبود. با تکرار آوا ها مثل سوت تمرین را ادامه بدهید. با صبوری، عشق ، توجه و تمرین کافی پرنده ها شروع به سخنگویی می کنند. در مورد طوطی ها کافی است شما را به عنوان جزیی از خانواده خود قبول کنند. آنگاه برای ارتباط شما شروع به تقلید کلمات خواهند کرد.

  علائم التهاب لثه در گربه ها علت و درمان آن

آموزش کلمات در موقعیت هاو حرف زدن به طوطی

اگر می خواهید پرنده شما، در موقعیت های مختلف واکنش مناسب از خود نشان بدهد. می بایست به او آموزش بدهید، مثلا در شروع روز از کلماتی مثل سلام، صبح بخیر، هنگام غذا خوردن از کلماتی مثل به به و هنگام خواب از شب بخیر و لالا کن استفاده کنید تا پرنده یاد گرفته و در موقعیت مناسب واکنش درست نشان بدهد.

به صداهایی که پرنده در طول روز می سازد توجه کنید. احتمالا پرنده شما صداهای معمول مثل صدای تلفن، ماکرویو، زنگ در و … را تقلید می کند. توجه داشته باشید. آموزش کلمات نه تنها به خودی خود بسیار جذاب است. بلکه سبب بهبود روابط بین شما و پرنده تان می شود.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید کلمات زیادی را به پرنده خود آموزش بدهید.

تا اینجا 4 نفر امتیاز داده
اگه خوشت اومد به اشتراک بزار!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب